دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: شهردار آبادان از ارائه پیشنهاد یک هزار میلیارد ریالی بودجه سال 93 این سازمان به شورای اسلامی شهر خبر داد. محمودرضا شیرازی با اشاره به رشد 34 درصدی بودجه پیشنهادی سال 93 نسبت به بودجه 750 میلیارد ریالی سال 92 افزود: از میزان کل بودجه پیشنهادی، سهم اعتبارات جاری 55 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 45 درصد دیده شده است.
وی اظهار کرد: سعی شده حرکت بودجه در سال ۹۳ بر پایه درآمدهای عمومی و ارزش افزوده و رویکرد آن توجه به مناطق محروم و کم برخوردار باشد.
شهردار آبادان با اشاره به طرح اولویت‌د‌ار ساماندهی کانال‌های دفع آب‌های سطحی تصریح کرد: از ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی پیش‌بینی شده برای سال آینده، سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن را برای اجرای این طرح در نظر گرفته‌ایم که این میزان اعتبار پیش‌بینی شده جدا از کمک‌های دولتی است. شیرازی با اشاره به رشد مناسب اعتبارات بخش‌های مختلف یادآور شد: در بخش توسعه فضای سبز در سال آینده نیز ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده که این میزان در مقایسه با اعتبار سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی سال ۹۲ افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر رویکرد شهرداری آبادان در توجه به مناطق محروم و کم برخوردار سهم اعتبارات مناطق سه گانه شهرداری را این چنین عنوان کرد: سهم اعتباری مناطق محروم واقع در محدوده منطقه یک شهرداری دو میلیارد تومان، سهم مناطق محروم واقع در محدوده منطقه دو شهرداری سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و سهم مناطق محروم واقع در محدوده منطقه سه شهرداری نیز سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است.
شهردار آبادان با بیان اینکه ۵۳ درصد از بودجه عمرانی پیشنهادی برای سال ۹۳ در شهرداری مرکزی می‌ماند، گفت: بودجه عمرانی شهرداری مرکزی برای اجرای پروژه‌های شاخص ۲۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است.
شیرازی همچنین میزان بودجه عمرانی پیش‌بینی شده برای مناطق سه‌گانه شهرداری را در سال ۹۳ به ترتیب هفت میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان برای منطقه یک، هشت میلیارد و ۷۵ میلیون تومان برای منطقه دو و شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای منطقه سه عنوان کرد. وی در ادامه به شروع به کار برخی پروژه‌های شاخص در آبادان در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: علاوه بر ساخت زمین‌های چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهری، ساخت یک استادیوم ورزشی (در قالب زمین فوتبال ) برای کمک به رفع مشکل کمبود زمین چمن برای انجام تمرینات و بازی‌های باشگاه‌های فوتبال شهر نیز به اجرا در می‌آید.
شهردار آبادان با اشاره به ساخت استادیوم در بخش جنوبی ۴۰ متری ذوالفقاری جنب ساختمان مخابرات اظهار کرد: هم اکنون در حال انجام مطالعات برای تهیه نقشه‌ها براساس استانداردهای رایج ساخت یک استادیوم البته با چمن مصنوعی هستیم.
شیرازی تصریح کرد: ساخت یک فرهنگسرا در منطقه احمد آباد برای استفاده شهروندان نیز در بودجه سال آینده دیده شده است که برای این منظور از ساختمان قبلی تعاونی مصرف کارکنان شهرداری (واقع در لین ۱۰) استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اعتبار یک میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای این طرح یادآور شد: به دلیل قدمت ۳۰ ساله ساختمان یاد شده پس از تخریب کار ساخت فرهنگسرا در دو طبقه انجام می‌شود و این مجموعه می‌تواند نیاز هنرمندان شهر به داشتن یک مکان فرهنگی برای انجام فعالیت‌های هنری را رفع کند ضمن آنکه فعالیت‌ها و خدمات حوزه فرهنگی شهرداری نیز می‌تواند در این مکان انجام شود که ساخت و اتمام این فرهنگسرا در سال ۹۳ به انجام می‌رسد.
شهردار آبادان از اجرای دو پروژه مشارکتی ساخت پارکینگ‌های خلیج فارس و ولایت نیز در سال آینده خبر داد.