دنیای‌اقتصاد- اراک- محمدرضا اکبری اصل: مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند از کاهش 80 درصدی تولید نفت کوره با هدف کاهش آلودگی هوا و محیط در این شرکت خبر داد و گفت: هم‌اکنون در پالایشگاه امام خمینی شازند از هر 100 بشکه نفت خام 6 بشکه نفت کوره تولید می‌شود.
میرقادری بر تولید سوخت پاک در پالایشگاه امام‌خمینی شازند تاکید کرد و با بیان اینکه این شرکت با هدف کاهش آلاینده‌ها به استحصال ۶۵۰ تن گوگرد از ۶۰ هزار بشکه نفت خام خوراک این پالایشگاه اقدام کرده است، ادامه داد: این در حالی است که در سایر پالایشگاه‌های کشور از هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام تنها ۳۰ تن گوگرد حاصل می‌شود و امیدواریم پالایشگاه شازند به عنوان الگویی برای سایر صنایع نفتی و غیرنفتی در زمینه حفاظت از محیط زیست قرار بگیرد.
میرقادری به دو واحد RFCC و RCD این پالایشگاه به‌عنوان شاخص‌ترین واحدهای پالایشگاهی در کشور اشاره و اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت که این دو واحد که ساخت دستان توانمند متخصصان داخلی است، در تمام طول مدت اجرا با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نشده است.
مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند با بیان اینکه ۷۵ درصد از تجهیزات مکانیکی این پالایشگاه در داخل کشور ساخته شده است، تصریح کرد: این توانایی در کشور و برای همه صنایع موجود است.
محصولات این شرکت بعد از اجرای طرح توسعه، روزانه ۲/۱ میلیون لیتر پروپیلن، ۶/۳ میلیون لیتر بنزین سوپر، ۶/۳ میلیون لیتر گاز مایع، ۳/۱۲ میلیون لیتر بنزین معمولی، ۷/۵ میلیون لیتر نفت سفید، ٩ میلیون لیتر گازوئیل و ٦٥٠ تن گوگرد است.
به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام‌خمینی شازند این شرکت توان تولید ١٥ تا ١٦ میلیون لیتر بنزین با اکتان بالا را دارا است.