دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: شهردار مشهد با بیان اینکه شهر مشهد نیز از لحاظ مالی رکودی ندارد، افزود:
در سال آینده ۱۶۲۰ میلیارد تومان یارانه به مردم مشهد تزریق می‌شود و در کنار آن هدف گذاری شده در سال ۹۳ بالغ بر ۳۰ میلیون زائر به شهر مشهد سفر کنند که اگر هر نفر ۱۰۰ هزار تومان در این شهر هزینه کند ۳ هزار میلیارد تومان درآمد عاید مشهد می‌شود.
سید صولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای افزایش درآمدهای شهرداری مشهد که در فرهنگسرای کودک و آینده برگزار شد، افزود: با توجه به این رقم‌ها در سال ۹۳ حجم عظیمی از منابع اقتصادی کشور به مشهد تزریق می‌شود.
وی به درآمدهای شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در حوزه حصول درآمد در شهرداری مشهد اقدامات مثبتی انجام شده است، به گونه‌ای که ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از طریق اوراق مشارکت منتشر شده، در حال انتشار، اوراق صکوک و سایر سیاست‌های مالی و پولی به شهرداری مشهد تزریق خواهد شد.
شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به این مهم هنر آن است که از وضعیت موجود استفاده بهینه‌ای شود و از طرف دیگر باید هزینه‌ها را مدیریت کرد.
وی در ادامه با تاکید بر وصول طلب‌های مالی شهرداری گفت: در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان میزان چک‌های معوق و آرای ماده ۷۷، هزار میلیارد تومان جرایم پرداخت نشده ماده ۱۰۰ و همچنین بدهی‌های سازمان‌ها و ادارات به شهرداری وصول نشده که باید برای آن اقدامی انجام شود.
شهردار مشهد با اشاره به ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر تصریح کرد: باید در هر منطقه شهر حوزه معاونت اقتصادی فعال شود، تا بتوان از این طریق نیز درآمدهای پایدار کسب کرد.
مرتضوی در ادامه به یکسان‌سازی خدمات شهری در مناطق تاکید کرد و افزود: مدیران شهری باید وضعیت مناطق را بررسی کنند تا خدمات شهری به صورت یکسان توزیع شود.