دنیای‌اقتصاد - بندرعباس - جمیله دبیری‌نیا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از استان‌های کم آب و کم بارش کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد‌: در سال‌جاری 39 طرح آبفا در قالب 71 طرح با اعتبار یک هزار و 800 میلیارد ریال در دست اجرا است.
مهندس حسین خادمی تصریح کرد‌: تعداد 33 طرح در قالب 62 طرح با اعتبار 880 میلیارد ریال در بخش آب و تعداد 6‌طرح نیز در قالب 9 پروژه با اعتبار 920 میلیارد ریال در بخش فاضلاب در دست اجرا است.
این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد: تعداد ۱۵ مورد از ۳۹ طرح یاد شده با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت‌: آب‌شیرین کن‌های بندرلنگه و چارک هر کدام با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، آب‌شیرین‌کن ۵۰۰ مترمکعبی راس المیدانی و فاز یک آب‌شیرین کن ۳ هزار مترمکعبی سیریک، شبکه جمع‌آوری فاضلاب ابوموسی و درگهان از جمله پروژه‌های در دست اجرا بوده که تا پایان سال‌‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین طرح‌های آبرسانی جگین‌-جاسک و جگین - بشاگرد از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی آب و فاضلاب هرمزگان است که تا پایان سال مالی به بهره‌برداری می‌رسند.