دنیای اقتصاد - بجنورد - فاطمه برزگر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ازکاهش 13 درصدی ساختمان‌سازی در خراسان شمالی طی سال جاری خبر داد.
علی‌اکبر رمضانی با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۰۹ هزار متر مربع نقشه ساختمان توسط مهندسان این سازمان طراحی شده است.
وی با بیان اینکه ۴۰۱ هزار متر مربع از این رقم، مربوط به ساختمان‌هایی با اسکلت بتن و ۱۰۸ هزار متر مربع مربوط به ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی بوده است، افزود: در مدت مشابه سال قبل این رقم ۵۸۷ هزار متر مربع و شامل ۵۱۷ هزار متر مربع اسکلت بتنی و۷۰ هزار متر مربع اسکلت فلزی بود.وی با اعلام اینکه در سال جاری میزان طراحی نقشه‌های ساختمانی کاهش داشته است، گفت: در سال قبل ۶۰ درصد طراحی نقشه این سازمان مربوط به مسکن مهر بود، درحالی‌که امسال با وجود حذف نقشه‌های طراحی شده مسکن مهر، فقط ۱۳درصد کاهش را در این بخش شاهد هستیم و این امر نشان می‌دهد که مشارکت بخش خصوصی در ساخت‌وسازهای استان پررنگ‌تر از سال قبل است.
رمضانی در مورد ساخت پروژه‌های شهری بزرگ نیز گفت: کارفرمایان تاکنون با وجود پیشرفت فیزیکی که این پروژه‌ها دارند برای سیر مراحل قانونی به ما مراجعه نکرده‌اند و از چگونگی ساخت آنها اطلاعی نداریم.
وی بیان کرد: طرح‌های شهری توسط نمایندگان شهرداری در این سازمان باید کنترل و با طرح‌های بالا دستی مطابقت داده شود، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.
وی تصریح کرد: مجریان و سازندگان بناها براساس قانون باید دارای صلاحیت باشند، اما به‌دلیل انجام نشدن تشریفات قانونی نمی‌توانیم در مورد صلاحیت آنها اظهار نظر کنیم و بر این اساس، گزارش‌های خود را در این مورد به سازمان‌های مربوطه و مراجع ارائه داده‌ایم.