دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از اعطای 225 میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد.
عبادالله اکبری در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت یازدهم آذربایجان غربی، افزود: ۱۶۴ مورد متقاضی تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش در استان با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.
وی با بیان اینکه ۱۴۰ مورد از این واحدهای صنعتی متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۴ مورد مربوط به طرح‌های صنعتی متقاضی تسهیلات احداثی هستند، اعلام کرد: بنابر گزارش‌های واصله از بانک‌های عامل استان تاکنون مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان به مرحله عقد قرارداد و پرداخت رسیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اعلام اینکه بقیه طرح‌های مصوب صندوق نیز در حال طی مراحل عقد قرارداد است، اعلام کرد: در بخش ارزی نیز ۲۲۵ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی به واحدهای متقاضی استان اختصاص یافته است.
اکبری در پایان خواستار سرعت عمل بانک‌های عامل استان در پیگیری ابلاغ دستورالعمل، بررسی و تکمیل پرونده و ارسال مدارک واحدهای معرفی شده به ستاد مرکزی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برای اخذ مسدودی و جذب اعتبارات شد.