دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کمیته تخصصی سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه خارجی برای طرح‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.
حمید بورد اظهار کرد: به تازگی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کمیته تخصصی سرمایه‌گذاری تشکیل شده است که هدف آن جذب منابع مالی به غیر از منابع داخلی جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفتی این منطقه و لزوم تسهیل استفاده از این منابع است.
وی با اشاره به اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت کشور محسوب می‌شود، گفت: جذب سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های مشترک با سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف چرخه تولید نفت‌وگاز از اولویت‌های این شرکت است.
به گفته بورد، در مناطق نفت‌خیز جنوب سالانه تا پنج میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد که با توجه به وضعیت بودجه قصد داریم با جذب سرمایه این نیاز را تامین کنیم.
مدیر عامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب از پنج طرح جمع‌آوری، فرآورش و تولید گازها به عنوان طرح‌هایی نام برد که قرار است در کمیته تخصصی سرمایه‌گذاری مورد نظر منابع مالی آنها تامین شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای پتروشیمی واقع در منطقه برای اجرا و سرمایه‌گذاری پنج طرح جمع آوری، فرآورش و تولید گازهای همراه مورد نظر اظهار تمایل کرده‌اند؟ گفت: مذاکراتی با برخی از شرکت‌های پتروشیمی انجام شده است و این شرکت‌ها نیز تمایل خود را برای حضور در این عرصه اعلام کرده‌اند.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت اظهار امیدواری کرد: قرارداد پنج طرح جمع آوری، فرآورش و تولید گازهای همراه NGL ۱۷۰۰، ۱۸۰۰، ۲۳۰۰، CFU و «اهواز» امسال نهایی می‌شود.