دنیای اقتصاد - بجنورد - فاطمه برزگر: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: در هشت ماه ابتدای امسال، یک میلیون و 984 هزار مسافر در استان جابه جا شده است.
سعید سبحانی فعالیت ۲۹ شرکت مسافربری در استان اشاره کرد و گفت: تعداد سه هزار و ۲۰۰ راننده به وسیله ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل کار جابه‌جایی مسافر در استان را بر عهده دارند.
وی افزود: همچنین تعداد ۲۴ شرکت حمل‌ونقل نیز به همراه هشت هزار و ۵۰۰ راننده و دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی باری در استان فعال است.
سبحانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سن ناوگان حمل‌ونقل استان در وضعیت مناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها قرار دارد، به طوری که میانگین سن ناوگان باری استان ۱۰ سال و در کشور ۹/۱۵، اتوبوس ۴/۷ در استان و در کشور ۴/۱۱ سال، مینی بوس در استان ۱۴ سال و در کشور ۳/۲۴ سال و سن ناوگان سواری کرایه عمومی ۷/۴ سال در استان و در کشور ۸/۶ سال است.
وی میزان کالای جابه‌جا شده طی هشت ماه امسال را در استان دو میلیون و ۷۵۱ هزار تن اعلام کرد که توسط ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه باری جابه جا شده است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون دو مرکز صدور برچسب معاینه فنی در شهرستان‌های بجنورد و شیروان فعال است که طی هشت ماه چهار هزار و ۵۳۰ برچسب برای رانندگان صادر شده است.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی از صدور چهارهزار و ۲۰۴ فقره کارت سلامت برای رانندگان این ناوگان خبر داد و گفت: تعداد ۳۲ مدرسه استان نیز طی سال‌جاری ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی می‌شوند.