دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خواستار تسهیل امور در بخش حمل و نقل بین‌المللی برای جلوگیری از معطلی کامیون‌ها در گمرکات مرزی شد.
اسماعیل غلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل حمل‌ونقل و پایانه‌های آذربایجان غربی افزود: متاسفانه توقف کامیون‌ها و اتلاف زمان ارزش و قدرت رقابتی ایران در مقابل سایر کشورها در بازارهای بین‌المللی کاهش می‌دهد، ادامه داد: باید زمان توقف را کاهش داد که به این منظور دستگاه‌های ذی‌ربط باید همکاری کنند، چرا که مرز محل توقف نیست محل عبوراست.
وی با بیان اینکه باید دید چقدر توانسته‌ایم از موقعیت استراتژیک راهبردی کشور و استان‌های مرزی بهره ببریم، اظهار کرد: کاهش زمان معطلی کامیون‌ها در مرزها از طریق تسهیل امور ضروری است.
وی همچنین خواستار بررسی میزان اثربخشی تجهیزات و امکانات موجود در ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر شد و با تاکید بر اینکه اگر قائل به رضایت مردم هستیم باید شاخص‌هایی تعریف کنیم، عنوان کرد: باید سرمایه‌گذاری را برای توسعه حمل و نقل جذب کنیم و نباید با بوروکراسی اداری موجب فرار سرمایه‌گذاران شویم.