دنیای اقتصاد- ارومیه - امیررضا علیار: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه نخست امسال یک میلیون تن انواع سیمان از استان به سایر کشورها صادر شده است.
عباداله اکبری در دیدار از کارخانه سیمان سفید ارومیه اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال‌جاری یک میلیون تن انواع سیمان به ارزش بیش از 72 میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادرشده است.
وی افزود: این میزان سیمان صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۴ درصد رشد داشته است.
اکبری اضافه کرد: عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و قطر از جمله کشورهایی هستند که بیشتر سیمان استان به آنها صادر شده است.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال‌جاری میزان صادرات سیمان از استان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی با داشتن چهار واحد تولید سیمان در ارومیه، بوکان و خوی و با تولید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع سیمان پورتلند، پوزولانی و سفید در سال یکی از قطب‌های مهم تولید سیمان در کشور به شمار می‌رود.
اکبری یادآور شد: واحدهای تولید سیمان در آذربایجان غربی علاوه بر تامین نیاز داخل استان و کشور سالانه مقادیر قابل توجهی را نیز به خارج از کشور صادر می‌کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این استان ۲/۷ درصد از مجموع ۶۰ میلیون تن ظرفیت سیمان تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است.