دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از افزایش 34درصدی میزان ترانزیت کالاهای غیرنفتی از این بندر طی هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا دلبری درخصوص عملکرد هشت ماهه بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران خاطرنشان کرد: در 8 ماه منتهی به ابتدای آذرماه، بیش از 2هزار و 600 کشتی در بندر شهید رجایی پهلو گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 9درصدی داشته است. به گفته این مقام مسوول، یک میلیون و 212 هزار و 960 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تصریح کرد: طی مدت هشت ماه نخست امسال، ۴۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۹۲ تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: از میزان عملیات انجام شده در این بندر، ۳۱ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۰۵ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۶ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۸۷ تن به مواد نفتی اختصاص دارد که به ترتیب ۳ و ۱۰درصد افزایش یافته است.
دلبری به افزایش ۲۹درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران اشاره و میزان آن را ۱۸ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۶۷ تن عنوان کرد.مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در همین مدت، همچنین ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۲۵ تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.