دنیای اقتصاد - بجنورد - فاطمه برزگر: معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: شاخص راه روستایی خراسان شمالی 12 تا 15 درصد پایین‌تر از سطح کشور است.
سید حسین میر شفیع افزود: با توجه به اینکه فصل کاری در این استان به دلیل سردسیر بودن کوتاه‌تر است، امکان کار اجرایی کمتری در طول سال وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه باید تمهیدات ویژه‌ای برای این استان اندیشیده شود، متذکر شد: این در حالی است که امسال کمبود اعتبارات وجود دارد و هنوز اعتبار تخصیصی نداشته و این باعث شده دراین زمینه مشکلات استان بیشتر شود. وی گفت: البته با سفر مقام معظم رهبری به این استان ظرفیت‌های خوبی در این بخش به وجود آمده که هم‌اکنون پیمانکاران نیز مشغول به کار هستند.
وی تصریح کرد: در ملاقاتی که با استاندار خراسان شمالی در این سفر داشته‌ایم مقرر شد با همکاری وزارتخانه و استانداری، مشکلات اعتباری مرتفع شود تا شاخص برخورداری از راه روستایی استان در دو سال آینده به میانگین کشوری برسد. میرشفیع اعلام کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش راه روستایی مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است. وی سطح کل راه‌های روستایی کشور را ۱۵۲ هزار کیلومتر اعلام و اظهارکرد: در حال حاضر از این میزان ۱۰۲ هزار کیلومتر آسفالت شده است. وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات ملی راه روستایی درسال جاری، همین امر سبب شده تا در استان‌های سردسیر همانند خراسان شمالی مشکلات بیشتری در رابطه با آسفالت راه‌های روستایی داشته باشیم.
میرشفیع خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده درسال جاری باید مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از ردیف اعتبارات ملی و مبلغ ۹هزار میلیارد ریال نیز به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران به این بخش تخصیص یابد که هنوز محقق نشده است.