دنیای اقتصاد - بندرعباس: سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با تمرکز بر بنگاه‌های بزرگ در بخش‌های انرژی، خودرو، اطلاعات و ارتباطات هوایی و هوافضا امروز و فردا در جزیره کیش برگزار می‌شود.
دکتر منوچهر منطقی، رییس این کنفرانس گفت: رویکرد اصلی این کنفرانس دو روزه تبیین رابطه توسعه فناوری و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است. وی افزود: برای تحقق این امر کنفرانس پنج محور اصلی را گزینش کرده که طی این دو روز متخصصان داخلی و بین‌المللی آنها را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهند داد. دکتر منطقی با اشاره به اینکه بررسی ضرورت‌ها و الزام‌های مدیریت فناوری در بنگاه‌های بزرگ و شبکه‌های همکار آنها به عنوان یکی از محورهای این کنفرانس انتخاب شده است، یادآور شد: از آنجا که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نقش پیشرو را در اقتصادهای مختلف ایفا می‌کنند که این نقش در جمهوری اسلامی ایران تا حدی مغفول واقع شده، سعی بر این است که طی روزهای کنفرانس تجارب موفق بنگاه‌های بزرگ کشور ارائه شده و همراه با تجارب بین‌المللی در این زمینه مورد بحث قرار گیرد. وی تصریح کرد: تاثیر سیاست‌های کلان ملی بر توسعه فناوری در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌های همکار آنها از دیگر محورهای این کنفرانس دو روزه است. دکتر منطقی اظهار کرد: ابعاد مدیریت فناوری و نوآوری، تجاری‌سازی فناوری، حقوق مالکیت فکری و مکانیزم‌های تامین مالی فعالیت‌های توسعه فناوری در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌های همکار آنها به عنوان محورهای دیگر این کنفرانس انتخاب شده است. وی ادامه داد: با توجه به نقش دیپلماسی علمی و فناوری در توسعه همکاری‌های فناورانه بنگاه‌های بزرگ که موجب تحولات اقتصادی بزرگی در سطح همکاری بین کشورها می‌شود، این موضوع به عنوان دیگر محور این کنفرانس تعیین شده است. رییس سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری گفت: از آنجا که بررسی طرح‌های کلان ملی توسعه فناوری که توسط «شورای عالی عتف» مصوب شده به عنوان یکی دیگر از محورهای سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری انتخاب شده است در این کنفرانس پیوند این طرح‌ها با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌ها و نیز تاثیرگذاری آنها در رشد فناوری در سطح ملی به نقد متخصصان گذاشته می‌شود. گفتنی است؛ جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری همزمان با برپایی سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری در جزیره کیش توسط مقامات عالی‌رتبه فناوری و نوآوری کشور به بنگاه‌های برتر کشور در این حوزه اعطا می‌شود.
دکتر محمدرضا آراستی رییس کمیته علمی این کنفرانس نیز گفت: در بخش انرژی، توسعه فناوری در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو و الزام‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.