دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: خوزستان با 35 درصد سطح زیر کشت و تولید ذرت مقام اول کشت و تولید این محصول را در اختیار دارد. کیخسرو چنگلوایی عنوان کرد: امسال در سطح 120 هزار هکتار از اراضی خوزستان 750 هزار تن ذرت برداشت می‌شود.
وی افزود: از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت ۱۰۵ هزار هکتار به کشت ذرت دانه‌ای و ۱۵ هزار هکتار هم به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص داده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، رامهرمز و اهواز شهرهای عمده تولید ذرت در خوزستان هستند، تصریح کرد: امسال با راهکارهای اتخاذ شده به راندمان ۱۵ درصدی در تولید ذرت دست پیدا کردیم. چنگلوایی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسی امسال ۷۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و ۲۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در ۱۵منطقه استان خوزستان برداشت می‌شود. دبیر شورای توسعه کشاورزی خوزستان گفت: متوسط برداشت ذرت در استان ۸ تا ۹ تن در هکتار است که اخیرا و طی آمارهای جدید در برخی مناطق ارقامی بین ۱۳تا ۱۴تن ذرت در هر هکتار نیز به دست آمده است که یک حد نصاب برای خوزستان به حساب می‌آید.