دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: طی مراسمی با حضور مسوولان، دستگاه حفاری 20 فتح در میدان نفتی اهواز آغاز به کار کرد. مدیرعامل ملی حفاری در مراسم آغاز به کار دستگاه 20 فتح از توسعه ناوگان تا 80 دستگاه حفاری خبر داد. حمیدرضا گلپایگانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ناوگان عملیاتی ملی حفاری در یک افق 5 ساله به 80 دستگاه حفاری افزایش خواهد یافت.

گلپایگانی عملیات حفاری و ارائه خدمات فنی تخصصی را محور فعالیت‌های شرکت عنوان و بیان کرد: شرکت باید به منظور افزایش توان فنی و تجهیز ناوگان، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای به منظور پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور انجام دهد و در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای برای ارتقای دانش فنی و تامین امکانات مورد نیاز در دست برنامه‌ریزی و اجرا است.
گلپایگانی افزایش سرعت حفاری و کاهش انتظارات را از اولویت‌های شرکت برشمرد و تصریح کرد: به منظور سرعت بخشیدن به بازسازی و نوسازی دستگاه‌های حفاری، تغییرات اساسی در ساختار این مدیریت اعمال شد تا نوسازی و تعمیرات اساسی دستگاه‌های حفاری از شتاب بیشتری برخوردار شود و از طرفی تغییرات در ساختار کالارسانی، تامین کالای باکیفیت، بررسی منابع جدید و... در دست بررسی و اقدام است. همچنین مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت 75درصدی بازسازی دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس خبر داد.
گلپایگانی گفت: برای اولین بار در کشور یک دستگاه دریایی به استان هرمزگان (بندرعباس) انتقال و عملیات بازسازی و تعمیرات دوره‌ای آن در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل ملی حفاری در ادامه بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، در دوماه آینده عملیات بازسازی و تعمیرات دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس به ویژه در سیستم جکینگ به پایان خواهد رسید و در میادین نفتی خلیج‌فارس به کار گرفته خواهد شد.