دنیای‌اقتصاد- اهواز- محمد علاف‌پور: مدیرعامل کارخانجات گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: همزمان با بزرگداشت هفته بسیج، این شرکت موفق به تولید تیرآهن سایز 20 در این کارخانجات شد.
علی محمد شهرباف اظهار کرد: تولید تیرآهن 20 از کارهای بزرگی است که کارکنان این کارخانه در چند سال اخیر به منظور به روزآوری کردن تولیدات و همگام با نیازهای بازار انجام داده‌اند.
شهرباف با اشاره به رکود و شرایط سخت حاکم بر بازار فولاد در ماه‌های اخیر افزود: با تولید تیرآهن سایز۲۰، کارخانجات گروه ملی صنعتی فولاد ایران قادر خواهد بود تمام نیازهای متقاضیان را به این نوع تیرآهن مرتفع کنند.
مدیرعامل کارخانجات گروه ملی صنعتی فولاد ایران اظهار کرد: با توجه به کمبودهای ناشی از تحریم‌های جهانی و تنگناهای موجود، موفقیت در تولید تیرآهن سایز۲۰ گام دیگری برای اثبات توانایی‌های علمی و تخصصی کارشناسان داخلی است. شهرباف، تحقق افزایش قابلیت‌ها از طریق افزایش سبد محصولات برای رفع نیازهای بازار را از اهداف این طرح دانست و افزود: برای طراحی، تهیه مقدمات، آماده‌سازی و سرمایه‌گذاری اولیه تولید تیرآهن ۲۰ مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد و پس از یک سال با تغییر کاربری در خطوط تولیدی کارخانه تیرآهن به مرحله تولید رسید.
وی ابعاد این تیرآهن را ۱۲ متر و وزن آن را ۲۴۷ کیلوگرم عنوان کرد. مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران یادآور شد: با تولید تیرآهن ۲۰ در گروه ملی صنعتی فولاد ایران، ۲۵ درصد بر ظرفیت تولید تیرآهن در کشور و ۱۲۰ هزار تن بر محصولات ارائه شده در بازار مصرف داخلی افزوده خواهد شد.