دنیای‌اقتصاد- ساری: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: حماسه اقتصادی با حمایت از فعالان اقتصادی محقق می‌شود.
غلامرضا عشریه در نشست مدیران تشکل‌ها، فعالان اقتصادی و نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی با مدیرکل و روسای امور مالیاتی استان که در سالن همایش اتاق برگزار شد، افزود: هدف ما در اتاق بازرگانی تحقق شعار حماسه اقتصادی است که بعد از حماسه سیاسی باید صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی بیش از گذشته در تحقق حماسه اقتصادی مصمم‌ وارد شده است، ادامه داد: فعالان اقتصادی استان توقع دارند تا براساس قانون شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی را تسهیل کنند. عشریه به از بین بردن تحریم‌های داخلی تاکید و اظهار کرد: بانک‌ها به نوعی محدودیت‌هایی را برای فعالان اقتصادی و تولیدکننده‌ها ایجاد کردند که در سرمایه در گردش آنان اثرگذار بوده است.
این مسوول حمایت‌های اقتصادی را منوط بر پرداخت به موقع مالیات به اداره کل متبوع دانست و افزود: حمایت از فعالان اقتصادی سبب می‌شود تا اشتغال حفظ و ایجاد شود. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران یادآور شد: در حال حاضر پرداخت مالیات به سمت شفاف‌سازی حرکت می‌کند و این در حالی است که در گذشته برخی مدعی بودند که فعالان اقتصادی اظهارنامه کذب می‌دهند. وی اضافه کرد: هم‌اکنون مدعی هستیم که اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی فعالان اقتصادی به صورت کذب پر می‌شود چون این اقشار برای کسب درآمد و ارائه اظهارنامه مالیاتی به بانک‌ها مجبور به اظهارات غیرحقیقی هستند.
عشریه خاطرنشان کرد: اگر فعالان اقتصادی در این موقعیت اقتصادی کشور اصل درآمد را به امور مالیاتی ارائه دهند در اخذ تسهیلات بانک دچار مشکل می‌شوند. وی با بیان اینکه ما با در اختیار گرفتن تریبون‌ها درخواست غیرقانونی از اداره کل امور مالیاتی نداریم، بیان کرد: توقع ما حمایت قانونی امور مالیاتی از فعالان اقتصادی است تا حماسه اقتصادی محقق شود.
رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه فعالان واحدهای صنعتی شرایط سخت تحریم را سپری می‌کنند، از بانک های داخلی خواست تا شرایط پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان را تسهیل کنند. مدیرکل امور مالیاتی مازندران هم در این نشست از افزایش ۱۰۷ درصدی وصول مطالبات سال گذشته در استان خبر داد.
عبدالرحیم ارزبین اظهار کرد: از سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ۲۵۵ هزار اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی دریافت شد. وی ادامه داد: از این تعداد هفت هزار و ۸۷۸ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، ۲۳۱ هزار و۱۲۰ فقره اظهار نامه حقیقی و ۱۶ هزارو ۱۸۰ فقره اظهار نامه املاک دریافت شده است. مدیرکل امور مالیاتی مازندران، مجموع وصول مطالبات استان را در سال گذشته ۴۶۲ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این رقم درمقایسه با مدت مشابه سال ۹۰ حدود ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. ارزبین افزود: بیش از ۱۰۰ درصد پیش بینی های مالیاتی کشور در استان محقق شده است. وی مازاد درآمد مالیاتی استان را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآورشد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ حدود ۱۳۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.