دنیای‌اقتصاد - رشت: بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر 107 میلیارد تومان خسارت در گیلان برجای گذاشت.
استاندار گیلان در این باره گفت: بارندگی شدید هفته گذشته 92 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و عمرانی و 15 میلیارد تومان در بخش مسکونی خسارت وارد کرد.
دکتر نجفی گفت: بیشترین حجم خسارت‌های اعلام شده مربوط به شهرستان‌های رشت، صومعه سرا، فومن و شفت در بخش‌های واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی کشاورزی تخریب و مسدود شدن راه‌های ارتباطی، پل‌ها و سردهنه‌های کشاورزی بوده است.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: آب‌شستگی و آب گرفتگی حدود ۱۰۰ کیلومتر راه، آسیب دیدگی ۵۹ دهنه پل و آبرو ، ۲۸ کیلومتر شبکه آبرسانی ۱۴۵ روستا، ۸۰ ایستگاه پمپاژ آب و ۱۰۰ کیلومتر انهار کشاورزی از جمله این خسارت‌ها بوده است.
استاندار گیلان افزود: ۱۷۵۰واحد مسکونی روستایی و ۴۰۰ واحد مسکونی شهری نیز ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.
وی با بیان اینکه ازطریق رایزنی با وزارت کشور، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و سازمان مدیریت بحران درحال پیگیری برای جبران خسارت‌ها هستیم، گفت: انجام عملیات امداد و نجات در شهرستان‌های رشت، صومعه سرا، فومن و شفت، جابه‌جایی ۳۰۰ خانوار آسیب دیده ودر معرض خطر به نقاط امن، تامین آب آشامیدنی و توزیع بسته‌های غذایی، اعزام ماشین‌آلات سنگین برای اجرای اقدامات اضطراری و بازگشایی راه‌ها از جمله اقداماتی بود که در زمان آبگرفتگی شدید انجام شد.