دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در هفت ماه نخست سال‌جاری، برای 12 هزار و 77 نمونه از کالاهای صادراتی و وارداتی در راستای اجرای طرح طاها تایید صلاحیت اخذ شده است.
رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال‌جاری تعداد 12 هزار و 77 نمونه از کالاهای صادراتی و وارداتی و یک هزار و 31 نمونه به منظور اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) از واحدهای صنفی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده اخذ شده است.وی اضافه کرد: 104 هزار و 256 مورد آزمون توسط آزمایشگاه‌های همکار مورد تایید صلاحیت این اداره کل و آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان روی کالاهای صادراتی و وارداتی و نمونه‌های خریداری شده از بازار انجام شده است.مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: نمونه‌های اخذ شده در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و شیمیایی، مصالح ساختمانی، نساجی و سلولزی و... هستند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله این محصولات می‌توان به انواع شیرآلات بهداشتی، مصالح ساختمانی، انواع کنسرو، آبلیمو، نوشابه، آبمیوه، خمیر دندان، دستمال کاغذی، شامپو، صابون، لامپ، چراغ، ضبط صوت، تلویزیون، کولر، یخچال و... اشاره کرد.دهدشتی‌زاده اضافه کرد: از نمونه‌های گرفته شده از واحدهای صنفی بر اساس نتایج آزمون اعلام شده ۴۸۲ نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و ۵۴ نمونه مغایر با استانداردهای ملی ایران تشخیص داده شده است. وی در پایان بیان کرد: همچنین از کالاهای صادراتی و وارداتی نیز ۱۱ هزار و ۹۳۱ نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و ۱۴۶ نمونه نیز مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده است.