دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ارومیه گفت: به دنبال تحریم‌های اقتصادی سال‌های اخیر و عدم امکان تولید تراکتورهای گروه باغی، تراکتور 950 با موتور صد درصد بومی و با اتکا به دانش و توان بالای مهندسی کشور به تولید انبوه رسید.
غلامعلی نوروزی اضافه کرد: تراکتور تولید شده با موتور بومی در مقایسه با تراکتورهای تولید شده با موتور وارداتی از کاهش قیمت 45 تا 50 درصدی برخوردار هستند.
وی گفت: ویژگی اصلی این محصول با موتور ایرانی نسبت به موتورهای خارجی که قبلا مورد استفاده قرار می‌گرفت، توان بالاتر موتور و قدرت بیشتر عملکرد تراکتور است، به طوری که توان عملکرد بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: محصول جدید از نظر قدرت کشندگی نیز عملکرد بهتری نسبت به مشابه خارجی خود دارد و فعالیت‌های سنگین را راحت‌تر از مدل‌های قبلی خود انجام می‌دهد.
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ارومیه با بیان اینکه این شرکت از ظرفیت تولید ۲۰۰۰ دستگاه تراکتور ۹۵۰ به صورت سالانه برخوردار است، گفت: این محصول در پایان سال گذشته نمونه‌سازی شد و از ابتدای مهرماه سال‌جاری رسما به تولید انبوه رسیده است. وی بیان کرد: این محصول که فعلا همانند سری‌های پیشین با کاپوتاژ فلزی عرضه می شود، در سه ماه پایانی سال به صورت فیس لیفت در دو طرح کاپوتاژ فلزی و کاپوتاژ جدید غیرفلزی با مقاومت بالا عرضه خواهد شد.
نوروزی یادآور شد: شرکت تراکتورسازی ارومیه سابقه ۲۰ ساله در تولید تراکتورهای باغی دارد و با توجه به کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور، محصولات این شرکت همواره از سوی کشاورزان مورد استقبال قرار گرفته است، چنانکه محصول ۹۵۰ قبل از تولید انبوه با استقبال خریداران مواجه شده و پیش فروش آن از ابتدای سال‌جاری آغاز شده است.