دنیای اقتصاد - همدان - شهناز محمدی: با همت و تلاش متخصصان شرکت کنترل گاز اکباتان نسل جدید دستگاه‌های تست و کالیبراسیون کنتور گاز موسوم به بل پرور (Bellprover) در همدان ساخته شد.
مهندس هادی قادری، مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت کنترل گاز گفت: بل پرور دستگاهی است برای‌ اندازه‌گیری دقیق یک حجم جابه‌جا شده از گاز در فشار ثابت و ظرفیت‌های مختلف که از آن برای کالیبره کردن کنتور‌های گاز در سایز‌های مختلف استفاد می‌شود. وی افزود: سیستم تمام اتوماتیک کالیبراسیون نرم‌افزار تحت سیستم عامل ویندوز با محیط کاربری گرافیکی، کالیبره شدن خودکار دستگاه قبل از هر مرحله تست، تعیین درصد خطا در کنتورها و تعیین نوع چرخ دنده اصلاحی توسط نرم‌افزار، رعایت نکات کامل ارگونومی برای اپراتور در طراحی میز و قرائت کنتورها توسط سنسور از جمله قابلیت‌های این دستگاه است که مطابق با فناوری‌های روز دنیا طراحی و ساخته شده است.
شرکت کنترل گاز اکباتان به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در امر طراحی و تولید انواع کنتورها و رگولاتور گاز کشور شناخته می‌شود و همکاری گسترده‌ای با شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابعه استانی داشته است و هم اکنون طیف وسیعی از محصولات شرکت در سراسر کشور مورداستفاده مشترکین گاز شهری و صنعتی قرار گرفتهاست.