دنیای اقتصاد - مشهد: همزمان با عید سعید غدیرخم فاز اول هتل همای شماره یک مشهد با بهره‌برداری از تالارها و رستوران‎ها آماده پذیرایی زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) شد.
مدیرعامل گروه هتل‎های هما در مراسم بازگشایی هتل همای شماره یک مشهد گفت: این هتل با ۴۰ سال قدمت به عنوان یک نماد تاریخی در صنعت هتلداری مشهد مقدس به شمار آمده و خاطرات بسیار خوشی را در اذهان مردم این شهر و زائران امام رضا (ع) نشانده است. وی افزود: بسیار خرسندم که امروز درخواست مردم عزیز مشهد که همانا راه‎اندازی دوباره این هتل بوده پس از یک وقفه ۱۰ ساله محقق شده است.
مهندس محمد حسین برزین افزود: هتل هما شماره یک مشهد در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع با ۱۲۵ اتاق دارای هفت تالار، سالن‌های غذاخوری و کافی شاپ و همچنین باغی مصفا با فضاهای بسیار زیبا و مفرح است. به گفته وی، پس از یک دهه وقفه، فرآیند طراحی و مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمان هتل انجام شده و بازسازی تجهیزات داخلی، آشپزخانه صنعتی، استخر و سونا که توسط متخصصان زبده داخلی کشور به بهره‌برداری رسیده،۳۰ ماه به طول انجامیده است. مدیر عامل هتل‌های هما ادامه داد: با توجه به وضعیت بالای شهر گردشگرپذیر مشهد و به برکت وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) به زودی شعبه دانشگاه علمی و کاربردی هتلداری هما در این شهر و در محوطه هتل همای شماره یک راه‌اندازی خواهد شد.