دنیای اقتصاد - شهرکرد - هیبت الله غفاری: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: 80 هزار هکتار از زمین‌های ملی واجد شرایط واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف استان شناسایی شده است.
خسرو عبداللهی اظهار کرد: سازمان امور اراضی کشور، مرجع واگذاری اراضی ملی و دولتی است و اداره کل منابع طبیعی نیز تامین این اراضی را برای توسعه بخش‌های مختلف نظیر کشاورزی و صنعت در دستور کار قرار می‌دهد، همچنین سازمان جنگل‌ها بر اساس ماده ۲ قانون احیا و غنی‌سازی مراتع، زمین‌های ملی را که قابلیت توسعه دارند برای واگذاری شناسایی می‌کند. وی اضافه کرد:یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه ملی در چهارمحال وبختیاری وجود دارد که ۴۰۰ هزار هکتار آن، غیر قابل واگذاری است و از مجموع یک میلیون هکتار اراضی باقیمانده، ۸۰ هزار هکتار زمین شناسایی شده است که این زمین‌ها می‌تواند بر اساس ضوابط زیست محیطی و اصول و قوانین دستگاه‌های اجرایی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان که واجدشرایط باشند، واگذار شود.
عبداللهی ادامه داد:افرادی که متقاضی دریافت زمین به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف هستند، باید طرح مصوب مورد تایید دستگاه اجرایی خود را به کمیسیون ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از اراضی ملی ارائه دهند و این کمیسیون نیز بر اساس مستندات قانونی، نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان اقدام می‌کند. بر اساس این گزارش، ۶/۸۶ درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را اراضی ملی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.