دنیای‌اقتصاد- مشهد- زهره حسینی: رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اظهار گلایه‌مندی از عدم اجرای برخی از مصوبات و ابلاغات دولت در استان‌ها گفت: از جمله این مصوبات مغفول مانده گشایش اعتبار با 30 درصد یا قوانین مربوط به ترخیص کالا برای واحدهای تولید در گمرک را می‌توان نام برد.
مهندس غلامحسین شافعی تصریح کرد: یکی از وظایف محوله به شورای گفت‌وگو، پیگیری اجرای مطلوب مصوبات ابلاغ شده دولت است و این از جمله اولویت‌هایی است که در دستور کار شورا قرار دارد.
وی بررسی نحوه ارتباط بین بانک‌ها و بنگاه‌ها را از دیگر اولویت‌های این شورا در دوره کاری جدید برشمرد و افزود: به این منظور نحوه ارتباط مطلوب مشکلات موجود و صحت این ارتباط با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت لحاظ می‌شود که در صورت نیاز به بازتعریف این پیشنهاد داده خواهد شد و شورا به همراه همه اتاق‌های بازرگانی کشور موظف به انجام این کار هستند.
شافعی در ادامه با اشاره به آغاز به کار دوره جدید شورای گفت‌وگو با حضور معاون اول رییس‌جمهور و مطرح شدن تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های قانون فضای کسب‌وکار که در گذشته مغفول مانده است، افزود: در حال حاضر این آیین‌نامه‌ها در دست تدوین است و به زودی رسما ابلاغ و در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه علت تاخیر و تعویق جلسات شورای گفت‌وگوی استان تغییر و تحولات دولت جدید بوده است، اضافه کرد: شورای استان به زودی کار خود را با رویکرد جدید آغاز خواهد کرد و در حال حاضر اولویت‌ها مشخص و تدوین شده است، دبیرخانه مجهز شده و رییس آن نیز انتخاب شده است. وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی این شورا کمک به دولت است؛ چرا که لازم است تا اولویت‌های برنامه اقتصادی دولت شناسایی شود که این امر بر عهده شورا است و همچنین یاری رساندن به دولت در انجام اقدامات اورژانسی اقتصادی و نحوه عمل در اجرای این اقدامات و ارائه راه‌حل بر عهده بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: علاوه بر این در شورای مرکز وظیفه رصد نحوه اجرای مصوبات دولت برعهده شوراهای استان‌ها اتاق‌های بازگانی استان‌ها و تشکل‌های اقتصادی قرار گرفته است.
سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این شورا گفت: تاکنون چندین جلسه شورا تشکیل شده که نتایج مطلوبی نیز داشته است که رفع ممنوعیت خروج بدهکاران بانکی از آن جمله است.