دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اجرای 102 کیلومتر طرح توسعه شبکه فاضلاب از محل مشارکت‌های مردمی، 13 هزار نفر در آبادان تحت پوشش شبکه فاضلاب مدرن و بهداشتی قرار گرفتند.
محمد علی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: این پروژه از محل اعتبارات اوراق مشارکت سال ۹۱ در شهرستان آبادان اجرا و ۱۳ هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب مدرن و بهداشتی قرار گرفتند. صنیعی نژاد با اشاره به اینکه در یک سال گذشته دو هزار و ۶۰۰ انشعاب جدید فاضلاب به مشترکان آبادانی واگذار شده، افزود: بهره‌گیری اعتبارات اوراق مشارکت، با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی، شاخص بهره‌مندی مشترکان آبادانی از شبکه فاضلاب در این شهرستان را از ۳/۶۸ درصد به ۱/۷۳ درصد افزایش داده است.
وی افزود: میزان لوله‌گذاری شبکه و انشعابات فاضلاب در مناطق کوی فرهنگیان، سلیج غربی و شرقی، شطیط، علوانیه، ذوالفقاری، امیرآباد و منطقه ۳۵۰ هکتاری، کوی ولی عصر، کوی کارگر، کوی قدس، بهار و خط انتقال اصلی تصفیه خانه فاضلاب انجام شده است. رییس هیات مدیره شرکت آبفای استان تعداد پروژه‌های طرح فاضلاب آبادان در قالب اعتبارات اوراق مشارکت را که از سال گذشته تاکنون با زمان‌بندی مختلف فعال شده‌اند، ۱۱ پروژه اجرایی با حجم ریالی ۶۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد. صنیعی نژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون پروژه اجرای خطوط شبکه فاضلاب در آبادان فعال است، اظهار کرد: با توجه به سیاست کلی و راهبردی طرح فاضلاب آبادان تمامی شبکه فاضلاب اجرا شده در سطح شهر آبادان در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است و در بعضی از مناطق، ایستگاه پمپاژ احداث شده و در مناطقی که ایستگاه پمپاژ در حال احداث یا هنوز احداث نشده است، دفع موقت به صورت منهول پمپ در حال انجام است.