دنیای اقتصاد - استان تهران - صادق شاهیان نطنزی: شهردار پردیس از نصب نخستین آبنمای دیجیتال سه بعدی خاورمیانه در این شهر خبر داد.
محمد لاله اظهار کرد: طبق پیگیری‌های به عمل آمده این آبنمای زیبا و مدرن نخستین نمونه در خاورمیانه و کشور و پنجمین نمونه در جهان است که با تکیه بر دانش و فناوری ایرانی و به همت دانشمندان شرکت ویستا الکترونیک و تحت نظر پارک دانش و فناوری یزد انجام شده است. وی ادامه داد: این بسته فناورانه قابلیت نمایش متون فارسی و لاتین و ارائه تصاویر مختلف به صورت محیط باز سه بعدی (دایره‌ای) با رزولوشن ۹۰ پیکسل بر متر را دارد. این مسوول اضافه کرد: از دیگر قابلیت‌های منحصر به‌فرد آبنمای دیجیتال سه‌بعدی پردیس می‌توان به نورپردازی در محیط به‌صورت پیکسلی اشاره کرد. لاله افزود: مجموعه شهرداری پردیس برای ساخت این سامانه جالب و چشم‌نواز که طی ۵۰ روز نصب و احداث شده، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص داده است و به زودی طی مراسمی افتتاح و راه‌اندازی می‌شود. شهردار پردیس با اشاره به سایر ویژگی‌های سازه یادشده خاطرنشان کرد: احداث استخری به قطر ۱۰ متر، ارتفاعی نزدیک به ۶ متر، رینگ آبریز به قطر چهار متر مخصوص شب و رینگ آبپاش کف استخر به قطر ۹ متر مخصوص روز از دیگر ویژگی‌های این سازه است.
وی صرف هزینه برای ایجاد چنین امکانی را نمادی از تلاش مدیریت شهری پردیس برای ارتقای سطح سلامت روانی و ایجاد نشاط اجتماعی در این شهر دانست و افزود: شهرداری و سایر مسوولان امر اختصاص اعتبار به چنین طرح‌هایی را هرگز هدرروی سرمایه نمی‌دانند. این مسوول تصریح کرد: تنها در سایه وجود شهری زیبا است که می‌توان انتظار حضور و مشارکت مردم را در عرصه‌های گوناگون اجتماعی داشت، نباید یک منطقه مسکونی تنها به عنوان مرکزی خوابگاهی مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی از این دست گامی بلند به سوی دوری از آن شرایط است. شهردار پردیس، بارگذاری جمعیت در شهر جدید پردیس را روندی رو به رشد ارزیابی کرد و افزود: پیشرفت جمعیت در شهری با مرکزیت اجرای طرح‌های انبوه‌سازی مسکن مهر حتی به‌وضوح قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: چنین ضرباهنگ رو به رشدی در روند اسکان هموطنان در این شهر گاه به یک نگرانی بزرگ برای مسوولان شهری و شهرستانی بدل می‌شود، اما بی‌شک با کمک مردم و مسوولان محلی، استانی و کشوری می‌توان توازنی منطقی میان ایجاد زیرساخت‌ها و این افزایش فزاینده جمعیت برقرار کرد.