روزنامه دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ مرجان ضیایی: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان رتبه دوم تولید گردو در کشور را دارد، گفت:
پیش‌بینی می‌شود امسال با برداشت۲۵ هزار تن گردو در شهرستان‌های جیرفت و رابر شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی این محصول در استان باشیم. عباس ملایی با بیان اینکه سطح زیر کشت گردو در شهرستان‌های گردوخیز جیرفت و رابر ۱۲ هزار هکتار است، افزود: برداشت گردو از نیمه‌ دوم شهریور‌ماه جاری در استان آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.
ملایی از صادرات گردوی تولیدی استان کرمان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و اظهار کرد: گردوی شهرستان رابر به دلیل شرایط اقلیمی سازگار و مناسب از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، شهرستان رابر با دارا بودن هفت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گردو، رتبه اول تولید این محصول کشاورزی در استان را به خود اختصاص داده است که با برداشت ۱۴ هزار تن گردو در این شهرستان در سال جاری، میزان تولید محصول گردوی رابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش هزار تن افزایش خواهد یافت. ملایی همچنین با اشاره به وجود پنج هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت گردو در جیرفت، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۱ هزار تن گردو هم در این شهرستان برداشت شود.