دنیای اقتصاد- کرج- رسول باقری: معاون استاندار البرز دستور داد در اسرع زمان فرآیند تدوین طرح جامع گردشگری استان آغاز شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز؛ امیر یزدی در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان البرز، توسعه صنعت گردشگری را در استان نیازمند برنامه‌ریزی جامع و مدون دانست و اظهار کرد: بعد از گذشت سه سال از استان شدن البرز تاکنون «طرح جامع گردشگری استان» تدوین نشده است و این در حالی است که منطقه گردشگری چالوس و طالقان بستر فراهمی برای باز شدن مسیر توسعه استان است.
وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران در مناطق گردشگری استان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در انتظار نظر مسوولان‌ و تایید طرح‌های گردشگری نمی مانند؛ از این رو باید گره گشای طرح‌های ارائه شده بود تا سرمایه‌ها به خارج از استان هدایت نشود.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز تاکید کرد: توسعه کشور با جذب سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی محقق خواهد شد و با ورود سرمایه‌گذاران خود به خود اشتغال، تولید و...در کشور نیز ایجاد می‌شود.
یزدی جذب سرمایه‌گذاران را در مساله نقدینگی اقتصاد کشور نیز موثر دانست و گفت: رفع مساله نقدینگی کشور نیز از طریق سرمایه‌گذاری محقق خواهد شد. تنها باید بسترهای جذب سرمایه‌گذاران را فراهم ساخت.
وی در ادامه تدوین طرح گردشگری طالقان را مستلزم پیوست فرهنگی اجتماعی دانست و تصریح کرد: در این طرح جامع باید تمامی شرایط اقلیمی و نیازهای استان دیده شود و مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه در منطقه طالقان به عنوان یکی از نقاط گردشگری با بافت فرهنگی ویژه مغفول نماند.
یزدی یادآور شد: منطقه گردشگری طالقان از جمله مناطقی است که نباید بافت فرهنگی آن تحت الشعاع توسعه گردشگری شود. این مسوول در ادامه بر ضرورت فعال شدن کمیته گردشگری استان و تشکیل جلسات مستمر تاکید کرد و افزود: در این کمیته باید فوریت طرح‌های گردشگری استان مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه نهایی نیز به سرمایه‌گذار ارائه شود تا موانع موجود برطرف شود. ارائه گزارش مدیرکل جهاد کشاورزی استان در خصوص پوشش بیمه کشاورزی و دامی طی دو سال اخیر، شرح گزارشی از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر محورهای «کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان البرز» بود.