از زمانی که رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا به لیگ قهرمانان اروپا تغییر نام داده، 21 دوره می‌گذرد. از امشب 32 تیم در بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.
رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب با برگزاری ۱۶ دیدار در نقاط مختلف اروپا برگزار خواهد شد. بایرن مونیخ آلمان به عنوان دارنده عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی آلیانتس آرنا میزبان زسکای مسکو روسیه خواهد بود.
بایرن مونیخ با رهبری «پپ گواردیولا» می‌خواهد نخستین تیمی باشد که دو بار پیاپی به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا می‌کند. از سویی رئال مادرید با مربیگری «کارلو آنچلوتی» درصدد است به ناکامی چندین ساله خود در کسب جام پایان دهد. رئال مدت‌ها است که در انتظار بالا بردن این جام برای دهمین بار است تا از این حیث به تیمی دست نیافتنی در فوتبال اروپا تبدیل شود. کارلتو دو بار پیش از این با میلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.
رقابت‌های چلسی هم در این فصل با حضور «ژوزه مورینیو» دیدنی می‌شود. مربی پرتغالی این تیم پیش از این با پورتو و اینتر به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کرده و می‌خواهد با قهرمانی در سومین تیم، نام خود را در تاریخ فوتبال جهان ماندگار کند.
اما در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا جای یک مربی خالی است و بیش از اندازه به چشم می‌آید.
«سرآلکس فرگوسن» جای خود را به «دیوید مویس» داده و من یونایتد بدون این مربی نامدار کار خود را در این رقابت‌ها آغاز می‌کند. اکنون همه نگاه‌ها به شیاطین سرخ است که این امر کار مردان مویس را دشوار می‌کند.


برنامه کامل بازی‌های امشب
گروه A:
* منچستریونایتد انگلستان - بایرلورکوزن آلمان
* رئال سوسیه داد اسپانیا - شاختار دونتسک اوکراین
گروه B:
* کپنهاگن دانمارک - یوونتوس ایتالیا
* گالاتاسرای ترکیه - رئال مادرید اسپانیا
گروه C:
* بنفیکای پرتغال - اندرلشت بلژیک
* المپیاکوس یونان - پاریسن ژرمن فرانسه
گروه D:
* بایرن مونیخ آلمان - زسکا مسکوی روسیه
* ویکتوریا پلژن جمهوری چک - منچسترسیتی انگلستان