دنیای اقتصاد - بندرعباس - جمیله دبیری‌نیا: رییس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد ابوموسی از ترم جدید در رشته‌های کامپیوتر و حسابداری پذیرش دانشجو خواهد داشت، گفت: برنامه ما تبدیل واحد دانشگاهی ابوموسی به یک مرکز ملی با استقرار و راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
دکتر احسان کامرانی تصریح کرد: توسعه فضای دانشگاه آزاد ابوموسی اولویت‌های برنامه‌ای دانشگاه است از این رو در حال اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات دریایی در ابوموسی هستیم.
وی همچنین با اشاره به انعقاد قراردادی با دانشگاه آزاد قزوین برای ساخت نخستین قایق خورشیدی کشور در بندرعباس افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد واحد قزوین در زمینه مباحث روباتیک در کشور رتبه نخست را دارد بر اساس قراردادی نخستین قایق خورشیدی کشور با همکاری این واحد در بندرعباس ساخته می‌شود.
کامرانی ضمن تاکید بر راه‌اندازی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در استان هرمزگان اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای دانشگاه آزاد بندرعباس و پارسیان عضو مراکز رشد و علم و فناوری هستند و مجوز راه‌اندازی این مراکز در واحدهای میناب و بندرلنگه نیز در حال اخذ است.