دنیای اقتصاد - اهواز - عباس سیدجلالی: 8 طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار 160 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد اروند در حال اجرا است.
علی الیاسی، معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در معاونت فنی و عمرانی این سازمان، روند اجرایی ۸ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف منطقه در حال انجام است که سعی داریم با تلاش شبانه‌روزی سرعت اجرای فعالیت‌ها را افزایش دهیم.
وی با اشاره به پروژه زیرسازی و آسفالت بلوار مسیر شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: این بلوار یکی از پرترددترین مسیرهای موجود در منطقه است و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در حال انجام است. الیاسی افزود: مجموعه فعالیت‌های عمرانی منطقه آزاد اروند در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد. وی گفت: طرح فاز دوم پارک بهار اروند نیز با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال به صورت روز شمار در حال اجرا است که طی ماه‌های اخیر شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت ایجاد فضاهای تفریحی و توریستی ادامه‌داد: پروژه احداث پارک خطی خلیج‌فارس با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به منظور توسعه اماکن تفریحی در منطقه آزاد اروند در حال اجرا است.
الیاسی خاطرنشان‌کرد: پروژه لکه‌گیری و اصلاح نوار حفاری کوی جدیده، دربند شرقی و دربند غربی نیز با اعتبار ۳ میلیارد ریال، احداث و احیای فضای سبز بلوار فرودگاه بین‌المللی آبادان با ارزش ۲ میلیارد ریال و همچنین پروژه احداث و احیای فضای سبز حاشیه بلوار آبادان و خرمشهر با اعتبار یک میلیارد ریال در حال اجرا است. وی گفت: دو طرح ساخت ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی در محل یادمان شهدای گمنام شلمچه و ساخت و تجهیز سرویس بهداشتی بارانداز تجاری شلمچه نیز در مجموع با اعتبار بیش از ۸ میلیارد ریال برای رفاه زائران، تجار و بازرگانان توسط منطقه آزاد اروند در حال انجام است.