دنیای‌اقتصاد- مشهد - اعظم اعظمی: در سال جاری، تولید گوشت و شیر موسسه دامپروری رضوی نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل هلدینگ دامپروری رضوی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، با اشاره به تولیدات واحدهای دامپروری تابعه این موسسه در سال ۹۱ خاطرنشان کرد: از ۵ هزار راس دام مولد و ممتاز در واحدهای دامپروری این موسسه، روزانه بالغ بر ۱۳۰ تن شیر صنعتی با کیفیت بالا تولید می‌شود. علی‌اصغر محمدپور تاکید کرد: به رغم گرانی نهاده‌های دامی، افزایش هزینه‌های جانبی و حاشیه سود کم صنعت دامپروری، در حال حاضر بنا بر تاکید و رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی و با استفاده صحیح از منابع موقوفاتی، سعی کرده‌ایم در جهت افزایش راندمان و تولید شیر به نحو شایسته فعالیت کنیم.
وی گفت: طرح تولید شیر امگا ۳ نیز برای بیماران قلبی با نظر مشاوران تغذیه و دامپزشکی در مجتمع کنه‌بیست در حال پیگیری است که به زودی این طرح به مرحله‌ اجرا می‌رسد.
محمدپور یادآور شد: با تلاش و همکاری مدیران، کارشناسان و همکاران مجتمع‌های دامپروری تابعه این موسسه و با رعایت استانداردهای لازم، تقریبا ۳۰ درصد شیر صنعتی، حدود هشت درصد گوشت قرمز و در حدود دو درصد گوشت سفید خراسان رضوی، توسط این موسسه تولید و عرضه می‌شود.