دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان باید به عنوان دومین تولیدکننده برنج کشور بخش عمده‌ای از نیاز استان را تامین کند تا دیگر نیازی به برنج وارداتی نباشد.
سیدجعفر حجازی اظهار کرد: بانک کشاورزی استان باید آمار دقیق پرونده‌هایی را که به بانک ارسال شده، اما تسهیلات لازم را دریافت نکرده‌اند به ما ارائه دهد.وی بیان کرد: در بخش توسعه کشاورزی تنها گیر کار صندوق توسعه ملی بوده که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی به همراه بانک‌ها نسبت به طرح‌های ارسال شده به بانک اقدام لازم را انجام دهند.
استاندار عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های مورد‌نیاز شهرستان‌ها را اولویت‌بندی کنند و طوری نشود که طرحی در شهرستان اجرایی شود که چندان نیازی به آن نباشد.
استاندار خوزستان خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تصریح کرد: باید مشخص شود که از ۹ هزار و ۷۰۰ نفری که ثبت سامانه شده‌اند چند نفر تاکنون شاغل شده‌اند.
وی از خرید ۱۰۰ هزار تن برنج از کشاورزان کل کشور توسط دولت خبر داد و گفت: ما باید به عنوان دومین تولیدکننده برنج کشور بخش عمده‌ای از نیاز استان را تامین کنیم تا دیگر نیازی به برنج وارداتی نباشد.حجازی با بیان اینکه در بخش تولید ذرت از مرز ۴۰ درصد تولید کشور عبور کردیم، ابراز کرد: ما باید چرخه تولید استان را به حرکت درآوریم و نباید تنها نظاره‌گر باشیم.وی گفت: با توجه به افزایش قیمت برنج وارداتی اغلب کشاورزان به تولید شلتوک و برنج روی آورده‌اند و ما نیز این اجازه را دادیم که کشت بیشتری انجام گیرد.
استاندار ادامه داد: برای حمایت از واحدهایی که در تبدیل شلتوک به برنج سفید دچار مشکل هستند تسهیلاتی برای نوسازی ماشین‌آلات آنها ارائه دادیم تا برنجی که عرضه می‌کنند از کیفیت بهتری برخوردار باشد.