دنیای‌اقتصاد- رشت: استاندار گیلان از افتتاح 15 طرح صنعتی و عمرانی بزرگ در گیلان با حضور رییس‌جمهور خبر داد.کیهان هاشم‌نیا گفت: دکتراحمدی‌نژاد در دومین سفر به استان گیلان 14 طرح صنعتی و عمرانی و 16 هزار واحد مسکن مهر را در این استان افتتاح کرد. استاندار گیلان گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها با اشتغالزایی مستقیم 1324 نفر 11 هزار و 908 میلیارد ریال هزینه شده است. کیهان هاشم‌نیا با اشاره به افتتاح 16 هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: از این تعداد 10 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 4500 واحد در شهرهای پایین 25 نفر و هزار و 600 واحد نیز در قالب بافت فرسوده با 8 هزار و 50 میلیارد ریال هزینه ساخته شده است. استاندار گیلان همچنین با اشاره به افتتاح 6 طرح صنعتی گفت: این طرح‌ها شامل مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر با 2 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید 700 هزار تن شمش فولادی، کارخانه تولید گازهای صنعتی با 350 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید سالانه 70 هزار مترمکعب محصولات گاز اکسیژن، گاز آرگون و نیتروژن، طرح توسعه کاشی خزر با سرمایه‌گذاری 420 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون مترمربع، کارخانه فرآیند فولاد کاوه با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن میلگرد فولادی در شهرک صنعتی رشت و کارخانه فولاد با سرمایه‌گذاری 52 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن در شهرک صنعتی صومعه سرا است. وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی برای هزار و 200 نفر شغل ایجاد می‌شود.استاندار گیلان افزود: برای ساخت شبکه‌های آبرسانی سدهای سفیدرود، پلرود و شفارود نیز که در مجموع آب 8 هزار هکتار از شالیزارهای پایین‌دست این سدها را تامین می‌کند، 373 میلیارد ریال هزینه شده است. هاشم‌نیا گفت: مخزن 15 هزار مترمکعبی و برج هوایی 1500 مترمکعبی آب منطقه‌ای در لاهیجان و تاسیسات ذخیره و تنظیم فشار آب منطقه شرقی رشت با 220 میلیارد ریال نیز از طرح‌های دیگری است که افتتاح شده‌اند. وی افزود: بیمارستان 32 تخته رودبار با 30 میلیارد ریال هزینه، خط 63 کیلووات دو مداره رشت شمالی با 50 میلیارد ریال و پست 63/20 کیلوولت منطقه آزاد انزلی با 80 میلیارد ریال هزینه از طرح‌های دیگری است که به بهره‌برداری می‌رسد. استاندار گیلان گفت: از مجموع این طرح‌ها 7 طرح شامل بیمارستان 32 تخته رودبار، شبکه‌های آبرسانی سدهای شفارود - سفیدرود و پلرود، ذوب آهن فولاد خزر، تولید گازهای صنعتی و کاشی خزر از طرح‌های مهرماندگار است.
دکتراحمدی‌نژاد در دومین سفر به استان گیلان ۱۴ طرح صنعتی و عمرانی و ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در این استان افتتاح کرد.
استاندار گیلان گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها با اشتغالزایی مستقیم ۱۳۲۴ نفر ۱۱ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال هزینه شده است.
کیهان هاشم‌نیا با اشاره به افتتاح ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: از این تعداد ۱۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۵۰۰ واحد در شهرهای پایین ۲۵ نفر و هزار و ۶۰۰ واحد نیز در قالب بافت فرسوده با ۸ هزار و ۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به افتتاح ۶ طرح صنعتی گفت: این طرح‌ها شامل مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی، کارخانه تولید گازهای صنعتی با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار مترمکعب محصولات گاز اکسیژن، گاز آرگون و نیتروژن، طرح توسعه کاشی خزر با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴ میلیون مترمربع، کارخانه فرآیند فولاد کاوه با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن میلگرد فولادی در شهرک صنعتی رشت و کارخانه فولاد با سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن در شهرک صنعتی صومعه سرا است.
وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.استاندار گیلان افزود: برای ساخت شبکه‌های آبرسانی سدهای سفیدرود، پلرود و شفارود نیز که در مجموع آب ۸ هزار هکتار از شالیزارهای پایین‌دست این سدها را تامین می‌کند، ۳۷۳ میلیارد ریال هزینه شده است.
هاشم‌نیا گفت: مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی و برج هوایی ۱۵۰۰ مترمکعبی آب منطقه‌ای در لاهیجان و تاسیسات ذخیره و تنظیم فشار آب منطقه شرقی رشت با ۲۲۰ میلیارد ریال نیز از طرح‌های دیگری است که افتتاح شده‌اند.
وی افزود: بیمارستان ۳۲ تخته رودبار با ۳۰ میلیارد ریال هزینه، خط ۶۳ کیلووات دو مداره رشت شمالی با ۵۰ میلیارد ریال و پست ۶۳/۲۰ کیلوولت منطقه آزاد انزلی با ۸۰ میلیارد ریال هزینه از طرح‌های دیگری است که به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار گیلان گفت: از مجموع این طرح‌ها ۷ طرح شامل بیمارستان ۳۲ تخته رودبار، شبکه‌های آبرسانی سدهای شفارود - سفیدرود و پلرود، ذوب آهن فولاد خزر، تولید گازهای صنعتی و کاشی خزر از طرح‌های مهرماندگار است.