دنیای‌اقتصاد- بندرعباس: مدیرعامل آبفای هرمزگان از افتتاح شش طرح آبرسانی با اعتبار 222 میلیارد و 500 میلیون ریال در هفته دولت خبر داد.
مهندس حسین خادمی گفت: تامین آب شهرهای فین، زیارتعلی، جناح و روستاهای حومه، توسعه و بازسازی تاسیسات آبرسانی به روستاهای کهورستان بندرخمیر، تامین آب شهرک‌های صنعتی استان و انتقال آب به منطقه فرامرزان از طرح‌های قابل افتتاح است.
این مقام مسوول بهره‌برداری از خط انتقال آب به منطقه فرامرزان را از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی استان عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح، اعتباری معادل ۱۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
مهندس خادمی در ادامه افزود: عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی هفته دولت شامل؛ اجرای شبکه توزیع آب شرب شهرهای مارم و حسین آباد به طول ۸ کیلومتر، عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب از فاز دوم تصفیه خانه آب بندرعباس به شهرک صنعتی گمبرون و دانشگاه هرمزگان است.
وی همچنین اضافه کرد: آبرسانی از مخزن خونو به کهورستان و روستاهای اطراف به طول ۱/۲ کیلومتر، طرح انتقال آب به ۹ کیلومتر به شهرهای جناح و روستاهای حومه و احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی شهر زیارتعلی از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در این هفته است.