دنیای اقتصاد - همدان- مجید ملکیان: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 177 طرح سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا رنجبر ضرابی با بیان این مطلب افزود: این ۱۷۷ طرح برای ۴۶۸ نفر اشتغالزایی داشته است.
وی ادامه داد: دو میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان هزینه این ۱۷۷ طرح است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه از این تعداد، ۵۲ طرح مربوط به حوزه آب و خاک است، اظهار کرد: ۳۱ طرح مربوط به آبیاری تحت فشار با ۱۱۹ نفر اشتغالزایی است.
رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه ۱۷ طرح مربوط به لوله‌گذاری است، بیان کرد: این ۱۷ طرح برای ۱۷ نفر اشتغالزایی داشته است. وی ادامه داد: چهار طرح با اشتغالزایی هشت نفر مربوط به مرمت و احیای قنوات می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تعداد طرح‌های مربوط به حوزه تولیدات دامی را ۹۳ طرح عنوان و ابراز کرد: ۹ طرح مربوط به واحدهای پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۶۲ هزار قطعه می‌شود. رنجبر ضرابی ادامه داد: این ۹ طرح برای ۴۰ نفر اشتغالزایی داشته است.
علیرضا رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه هشت طرح مربوط به گوساله پرواری است، اذعان کرد: ظرفیت این هشت واحد ۸۹۰ راس گوساله پرواری است که برای ۲۵ نفر اشتغالزایی داشته است. وی تعداد طرح‌های مربوط به واحد گاو شیری را نیز ۹ طرح بیان و اظهار کرد: ظرفیت این ۹ واحد ۶۰۰ راس گاو شیری است که برای ۳۷ نفر اشتغالزایی دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۱ طرح مربوط به بره پرواری است، ادامه داد: ظرفیت این واحد‌ها ۳۳۷ راس بره پرواری است که می‌تواند برای ۱۱ نفر اشتغالزایی داشته باشد. ۱۲طرح پرورش زنبور عسل نیز در هفته دولت در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه ۱۲ طرح مربوط به پرورش زنبوز عسل است، بیان کرد: ظرفیت این ۱۲ طرح دو هزار و ۵۲۰ کانی زنبور عسل با اشتغالزایی برای ۲۵ نفر است.