دنیای‌اقتصاد- اهواز- محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: بودجه سال جاری استان خوزستان به دو هزار و 732 میلیارد تومان رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
سیدجعفر حجازی با بیان اینکه بودجه ملی و استانی سال گذشته استان دو هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان بوده، گفت: به واسطه تلاشی که سال گذشته در بخش‌های مختلف استان انجام شد، بسیاری از طرح‌های مهم استان در بخش‌های راه و جاده‌ای، کشاورزی و تامین آب نیز در قالب طرح‌های ملی عنوان شد تا بتوانیم اعتبارات خوبی دریافت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری سعی شد توزیع اعتبارات عادلانه باشد، افزود: یکی از شاخص‌های توزیع اعتبار براساس شاخص جمعیت در ضریب محرومیت شهرستان است.
استاندار خوزستان افزود: این استان در سال گذشته ۱۱ درصد از سهم بودجه کشور را به خود اختصاص داد که بیشترین اعتبارات استانی را شامل می‌شد و در این بخش استان‌های خراسان رضوی و فارس پایین‌تر از خوزستان قرار گرفته‌اند.
حجازی با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار گفت: تلاش‌های بسیاری در کمیسیون بودجه مجلس انجام شد تا این میزان بودجه برای استان تخصیص داده شود.
وی افزود: بودجه استان در تمام بخش‌ها به جز بخش توسعه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. استاندار خوزستان بااشاره به اینکه در صورت تحقق ۷۰ درصد میزان بودجه سال‌جاری، بسیاری از مشکلات استان برطرف می‌شود، افزود: با توجه به بودجه اختصاص داده شده به استان خوزستان، می‌توان در بخش‌های مختلف شاهد اجرای پروژه‌های موثر برای استان خوزستان بود.
وی اظهار کرد: در بودجه امسال برای بعضی از ارگان‌های استان همچون تربیت بدنی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی عدد قابل توجهی لحاظ شده که امیدواریم به خوبی از این امتیاز بهره‌مند شوند. حجازی برخی از آمار ارائه شده درخصوص نرخ بیکاری در استان خوزستان را اشتباه دانست و گفت: متاسفانه بعضی از سایت‌ها با آماری غلط و دروغین آمار رسمی بیکاری در استان خوزستان را رقمی فراتر از آنچه هست، نشان داده‌اند.
وی بیان کرد: طبق آمار ارائه‌شده از سوی مرکز آمار کشور از ۳۰ قلم کالا و خدمات، آمار بیکاری استان خوزستان در ۲۴ مورد از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و تنها در ۶ قلم از متوسط کشور بالاتر است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه به طور متوسط آمار بیکاری استان ۶۵ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است، افزود: آماری که از طریق مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، ملاک است و طبق آن آمار بیکاری استان از میانگین کشور نیز پایین‌تر است.