دنیای‌اقتصاد- شیراز- محمد صداقت: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رشد 39 درصدی صادرات محصولات کشاورزی نسبت به بهار سال قبل خبر داد. مهندس انوشیروان کاظمی با اعلام مطلب فوق در مورد صدور محصولات دامی گفت:
مقدار ۲ هزار و ۷۰۸ تن به ارزش ۳ میلیون و ۵۵۲ هزار دلار که از لحاظ وزنی ۶۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۹ درصد رشد نشان می‌دهد از تولیدات دامی استان صادر شده است. وی مقدار صادرات میوه، سبزی، تره‌بار و خشکبار را که بیشترین آنها انجیر، خرما و سبزیجات است ۳۳ هزار و ۲۰۴ تن به ارزش ۲۵ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل ۲۹ درصد از لحاظ وزنی و ۴۴ درصد از لحاظ ارزشی، رشد نشان می‌دهد.
کاظمی اضافه کرد: در همین مدت صادرات گیاهان دارویی شامل شیرین‌بیان به مقدار۷۵۱تن به ارزش ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار دلاربوده که از لحاظ وزنی ۵۳ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۴۰ درصد رشد داشته است.این مقام امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس میزان صادرات محصولات صنایع غذایی را هم ۸ هزار و ۹۲۸ تن به ارزش ۱۶ میلیون و ۶۲۳ هزار دلار عنوان کرد و گفت: این مقدار در مقایسه با سال قبل از لحاظ وزنی ۱۳۲ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۸۵ درصد رشد نشان می‌دهد. این کالاها اغلب به کشورهای امارات، چین، ویتنام، عراق و آلمان صادر شده است.