دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: مدیر روابط عمومی اپراتور سوم تلفن همراه از آغاز نصب دکل‌های این اپراتور در شهر اصفهان خبر داد و افزود: تا 3 ماه آینده در بخش‌های دیگری از استان هم دکل‌های رایتل نصب خواهد شد.
سعید نقدی در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته اصفهان اعلام کرد: مشکلاتی که پیش از این با شهرداری اصفهان بر سر نصب دکل‌ها پیش آمده بود، رفع شده است.
وی افزود: این اپراتور داخلی است و تمام سرویس‌های آن توسط متخصصان شرکت آماده شده است.
در این نمایشگاه همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در توسعه و پیشرفت یک کشور گفت: IT از فناوری‌های عمومی، حیاتی و اجباری است و عموم مردم باید از این شیوه ارتباطی استفاده کنند.
مظفر پوررنجبر آموزش، استعلامات و دریافت و پرداخت پول را از جمله مواردی دانست که نیازمند سرویس‌دهی به وسیله ارتباطات است.
وی با تاکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: مخابرات به مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد. وی ادامه داد: نباید دولت و مجلس و سایر نهادها با خصوصی‌سازی مخالفتی داشته باشند، تعریف‌ها باید بازتعریف شوند و در این خصوص باید به یک تعامل ذهنی برسیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان نیز در در ادامه با بیان اینکه اصفهان دارای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک سیمی است، اظهار کرد: شهر اصفهان از این میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک را به خود اختصاص می‌دهد.
حسین کشایی اعلام کرد: از سال ۸۱ حدود ۱۱ شرکت خصوصی در بخش اینترنت پرسرعت مشغول به فعالیت شدند و شرکت مخابرات استان اصفهان هم در سال ۹۰ واگذاری اینترنت پرسرعت را به مشترکان خود در شهر اصفهان آغاز کرد.