بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از کاهش ۵۰درصدی پرونده‌های سوختی وارده به تعزیرات استان در ۵ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. دهقانی با اعلام این مطلب گفت: سهمیه‌بندی بنزین، اعمال جرایم سنگین سوختی و تدابیر اتخاذ شده در این خصوص از عوامل این کاهش هستند.وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۴۶۳ پرونده سوختی به این شعبه وارد و ۴۸۹ پرونده نیز مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: میزان محکومیت مالی پرونده‌های سوختی ۲میلیارد و ۵۲۵میلیون ریال بوده است که ۲میلیارد و ۱۲میلیون ریال آن وصول شده است.

وی در خصوص تخلفات صورت گرفته پس از سهمیه‌بندی بنزین عرضه خارج از شبکه آن و همچنین افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل درون شهری، برون شهری و تاکسی تلفنی‌ها تصریح کرد: در این زمینه ۲۹ پرونده با جرایم عدم استفاده از تاکسیمتر و اخذ وجه اضافه به تعزیرات استان وارد و رسیدگی شده است.وی افزود: این تخلفات توسط گشت سیار تعزیرات در سطح شهر به صورت محسوس و نامحسوس و همچنین تخلفات گزارش شده از اشخاص گرفته شده و سپس پرونده در این رابطه تشکیل شد.مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی حجم سوخت قاچاق کشف شده در ۵ ماه نخست سال جاری در شهرستان برجند را ۲۱هزار و ۸۶۲ لیتر گازوئیل، ۵۶هزار و ۲۵۰ لیتر نفت و ۷هزار و ۲۰ لیتر بنزین اعلام کرد.