ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مازندران گفت: در یک دوره ۱۸ماهه مشخص شد، ۸۹درصد کالاهای موجود در بازار مازندران دارای علامت استاندارد هستند. جواد اعتماد که به مناسبت قرار گرفتن در هفته جهانی استاندارد و تحقیقات صنعتی سخن می‌گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در حال حاضر ۵۳۸قلم کالا در این استان مشمول استاندارد اجباری هستند که از سوی شورای استاندارد به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان مازندران استاندارد ۲۵قلم کالا از تصویب کمیته ملی استاندارد گذشت، افزود: در سال‌جاری نیز استاندارد ۳۳قلم کالا در دستور کار است که تاکنون ۱۱مورد از آنها مراحل نهایی تایید را گذرانده‌اند.

وی با بیان این که اداره کل استاندارد در تمامی حوزه‌های صنعتی به جز داروها مسوولیت دارد، افزود: اداره کل استاندارد استان مازندران توانایی آزمون بیش از ۹۵درصد از کالاهای تولید شده در استان را دارا است و از استان‌های شاخص در این زمینه محسوب می‌شود.

اعتماد تعداد آزمایشگاه‌های دولتی موجود در استان را ۱۴ آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: واگذاری مسوولیت به بخش‌خصوصی در استان‌ها شروع شده که به این منظور سه آزمایشگاه در استان مازندران در حد ملی و ۱۶ آزمایشگاه در حد محلی پروانه دریافت کرده‌اند و به عنوان آزمایشگاه‌های همکار در استان فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی مجهزترین آزمایشگاه متالورژی در مقاطع فولاد در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: این آزمایشگاه جزو شاخص‌ترین آزمایشگاه‌های استان مازندران و کشور است که استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهد.

اعتماد درباره مصوبات هیات دولت در استان مازندران در زمینه استاندارد گفت: در بند ج مصوبات هیات دولت در استان مازندران، موسسه استاندارد استان مکلف شده است که از محل وجوه اداره ملی به متقاضیانی که در ارتباط با کنترل کیفیت سرمایه‌گذاری می‌کنند تسهیلات اختصاص دهد.