اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار مرکزی گفت: با توجه به حجم بالای تولید در بخش کشاورزی استان مرکزی متاسفانه این استان با کمبود سردخانه برای مواد غذایی روبه‌رو است. عبدا... سهرابی در دیدار از چندین واحد وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اعلام مطلب فوق افزود: تنها سه سردخانه برای مواد غذایی در استان مرکزی وجود دارد.

وی تعداد واحدهای تولیدکننده نیازهای بخش طیور و دام را ۱۳ واحد با ظرفیت ۳۰۰هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۴ واحد با ظرفیت سالانه ۱۳۵هزار تن برای تولید خوراک دام و طیور، ۶ واحد با ظرفیت ۱۲۰هزار تن در تولید مکمل خوراک دام و طیور و کنسانتره و ۳ واحد نیز با ظرفیت ۲۵هزار تن در تهیه منو‌کلسیم فسفات و دی‌کلسیم فسفات فعالیت می‌کنند.

سهرابی از صدور مجوز برای ساخت‌وساز ۲۵ واحد تولیدی دیگر خبر داد و گفت: ظرفیت تولید پیش‌بینی شده برای

فعالیت این واحدها ۳۰۰هزار تن در سال است.

استاندار مرکزی اعلام کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته حدود ۲۶درصد اعتبارات بنگاه‌های زودبازده به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

سهرابی با اشاره به اختصاص ۲۵درصد سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف به بخش کشاورزی با توجه به فصل کاشت و برداشت محصول، این میزان سوخت کافی را کافی ندانست و از سازمان جهاد کشاورزی خواست تا در این زمینه دغدغه کشاورزان را برطرف کند.