سرمایه‌گذاری 100میلیارد ریالی آستان قدس‌رضوی برای حفاظت از جنگل‌ها

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت کشاورزی و عمران جنگل‌های قدس‌رضوی اعلام کرد: این شرکت تاکنون بیش از ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری زیربنایی در مناطق شمالی کشور برای کمک به دولت در حفاظت، احیا و جاده‌سازی، محصور کردن عرصه جنگل و خروج دام انجام داده است. به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی آستان قدس رضوی، ایرج رضایی با اشاره به این‌که شرکت‌ کشاورزی وعمران جنگل‌های قدس‌رضوی حفاظت از ۷۵هزار هکتار از جنگل‌های شمال را در قالب ۴طرح بر عهده دارد گفت: حفاظت از ۸هزار هکتار عرصه مخروبه جنگلکاری شده و محصور کردن عرصه‌های جنگلکاری‌شده با ۵ردیف سیم‌خاردار در سطح ۳هزار و ۱۴۰هکتار، از جمله طرح‌های اجراشده این شرکت بوده است.

وی با اشاره به اینکه دام در جنگل معمولا از تاج‌ پوشش نهال‌های جوان استفاده می‌کند و مانع بزرگی در اعتلای جنگل به موقعیت مطلوب محسوب می‌شود گفت: شرکت کشاورزی و عمران جنگل‌های آستان قدس‌رضوی اقدام به خروج بیش از ۷هزار واحد دامی از سطح جنگل کرده است.

رضایی پیرامون فعالیت شرکت کشاورزی و عمران جنگل‌های آستان قدس‌رضوی در زمینه نهال‌کاری نیز گفت: این شرکت با ساخت یک واحد نهالستان به مساحت ۱۵هکتار، تاکنون بیش از ۲۰میلیون اصله نهال از گونه‌های جنگلی و زودبازده برای کشت در جنگل را تولید کرده است.