مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: فاینانس واحد الفین این مجتمع در قالب ۱۵۰میلیون یورو پیش از ماه رمضان نهایی و به پیمانکار ابلاغ شد. به گزارش «ایرنا» داود فراهانی افزود: با تامین این میزان اعتبار ارزی نگرانی‌های گذشته برای ادامه ساخت این واحد برطرف شده است. وی با بیان این که مشکل تامین منابع ریالی این طرح به قوت خود باقی است، گفت: با تصویب افزایش سرمایه این شرکت در مجمع عمومی دو هفته آینده، این مشکل نیز برطرف می‌شود.

فراهانی منابع مالی مورد نیاز برای ساخت پتروشیمی ایلام را ۶۵۰میلیون دلار در بخش ارزی و ۱۵۰میلیارد تومان در بخش ریالی عنوان و اضافه کرد: عمده منابع ارزی این طرح تامین شده و مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ایلام پیش‌بینی کرد: با توجه به روند مناسب تامین منابع مالی به ویژه پس از گشایش اعتبار واحد الفین، امیدواریم این مجتمع در نیمه دوم سال ۸۹ به تولید برسد. وی گفت: مجتمع پتروشیمی ایلام سالانه به ۲۳۰هزار تن اتان، ۲۵۰هزار تن برش‌های سه کربنه و سنگین‌تر و ۳۰۰هزار تن برش‌های پنج کربنه و سنگین‌تر به عنوان خوراک نیاز دارد که تمام آنها توسط سه خط لوله مجزا از پالایشگاه گاز ایلام دریافت می‌شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: با دریافت خوراک واحد الفین مجتمع سالانه ظرفیت تولید ۴۵۰هزار تن اتیلن، ۹۸هزار تن پروپیلین، ۱۳۸هزار تن بنزین پرولیز، ۴۲هزار تن C.F.O و ۸۵هزار تن برش سی چهار را دارد ضمن اینکه از ۴۵۰هزار تن اتیلن تولیدی حدود ۳۰۰هزار تن در واحد اچ.دی.پی به پلی‌اتیلن سنگین تبدیل می‌شود.

وی کاربرد محصولات تولیدی این مجتمع را در صنایع پلاستیک‌سازی و خودورسازی برشمرد و گفت: با همکاری‌های خوب اداره صنایع استان ایلام و با توجه به کمک‌های اقتصادی که این اداره برای علاقه‌مندان درنظر گرفته است، سعی داریم مازاد محصولات تولیدی این مجتمع را به سرمایه‌گذاران خصوصی پایین‌دستی واگذار کنیم.