اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: به منظور اجرای تفاهمنامه استقلال شرکت‌های تولیدی برق، شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از شرکت برق منطقه‌ای باختر جدا شد. عابدی، مدیرعامل شرکت منطقه‌ای توزیع نیروی برق استان مرکزی در مراسم اعطای تفاهمنامه استقلال میان مدیران شرکت توزیع برق استان مرکزی و برق باختر با اشاره به اینکه این قانون از اوایل سال ۸۵ به شرکت‌های تولید برق ابلاغ شده، افزود: این قانون یکی از منحصر به فردترین کارهای انجام شده در صنعت برق و وزارت نیرو است که براساس آن شرکت‌های توزیع برق باید برق را از بازار برق خریداری و به مشترکان بفروشند.

وی تعداد مشترکان شرکت توزیع برق در استان مرکزی را ۴۴۰هزار مشترک عنوان کرد و افزود: طول شبکه فشار متوسط و ضعیف هوایی و زمینی در استان ۱۶هزار کیلومتر است و ۱۰هزار پست هوایی و زمینی نیز به منظور خدمات‌رسانی به مشترکان فعال است.

مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با ایجاد فضای رقابتی می‌توان این قانون را عملی کرد، گفت: با این اقدام شرکت‌های توزیع از نظر مالی و اداری از برق منطقه‌ای باختر جدا می‌شوند و شرکت‌های توزیع باید از تبدیل شدن به اداره‌های کل پرهیز کنند.