مجموعه رفاهی تالار خورشید به زودی در اندیمشک به بهره‌برداری می‌رسد

دنیای اقتصاد - سیدمهدی میرفخرایی: به منظور تقویت امکانات رفاهی، هنری و ورزشی شهرستان اندیمشک، تالار خورشید در این شهرستان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. محسن کرمی، فرماندار اندیمشک با اعلام این خبر گفت: هدف از ساخت این مجموعه که در کنار فرمانداری اندیمشک قرار دارد تغییر فضای شهر و رفاه حال مردم است.

وی در ادامه با انتقاد از نبود سینما در این شهرستان گفت: قبل از جنگ شهرستان اندیمشک سه سینما داشت که در زمان جنگ به مراکز پشتیبانی از رزمندگان تبدیل شد و تمامی زیر ساخت‌های آن از بین رفت.

کرمی افزود: در‌حال‌حاضر برای ساخت سینما در شهرستان مشکلی وجود ندارد و از سوی بانک‌ها نیز از محل اعتبارات برای طرح‌های زودبازده به سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات اعطا می‌شود.

فرماندار اندیمشک درباره گسترش گردشگری و اقدمات مسوولان برای این بخش با بیان این که توسعه گردشگری از مصوبات دولت نهم در این منطقه است، به طرح توسعه گردشگری در سدهای کرخه و دز اشاره کرد و گفت: مجری این مناطق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان است که به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این مناطق هستند.

وی در ادامه به کمبود موزه در اندیمشک اشاره کرد و گفت: آثار باستانی فراوانی در اندیمشک وجود دارد که ما آنها را به سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده‌ایم و برای ساخت موزه در این اماکن نیز آماده واگذاری زمین به سازمان میراث فرهنگی هستیم.

کرمی درباره مشکل اشتغال در این شهرستان نیز گفت: توسعه اشتغال در اندیمشک از اولویت‌های دولت نهم در این منطقه است.

وی افزود: اندیمشک ورودی سه استان خوزستان، ایلام و لرستان است که از این منظر، موقعیت خوبی برای ساخت واحدهای صنعتی و کارخانه‌های بزرگ دارد.

فرماندار اندیمشک گفت: در‌حال‌حاضر با سازمان شیلات برای ساخت یک کارخانه کنسروسازی و پرورش ماهی در حال مذاکره هستیم.