گروه استان‌ها: رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به طرح جامع ۲۰ ساله کیش که بر مبنا و پایه گردشگری تبیین و تعیین شده است، توسعه، رشد و گسترش گردشگری در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است. به گزارش اداره کل امور فرهنگی و روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، مجید شایسته افزود: به همین منظور در نیمه دوم سال‌جاری عملیات اجرایی چند طرح تفریحی خاص در این جزیره مرجانی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط خوب و منسجم سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان میراث فرهنگی در ارتباط با توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی از جمله شهر حریره با قدمت ۸۰۰ ساله در جزیره کیش می‌تواند در جذب گردشگران کشورهای مسلمان، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و دیگر توریست‌های خارجی موثر باشد.

شایسته به ارائه خدمات و تسهیلات برای گردشگران در کیش از جمله عدم صدور روادید برای خارجی‌ها اشاره کرد و گفت: گردشگری طبیعی، گردشگری سلامت و توریسم ورزشی از جمله محورهایی است که در اولویت برنامه‌های اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

نوسازی و بازسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی و مراکز تفریحی، ایجاد مراکز تفریحی مناسب و جدید با مشارکت بخش‌خصوصی داخلی و خارجی از جمله اهدافی است که شایسته از آنها به عنوان محورهای اساسی در بخش گردشگری یاد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تعامل و همکاری همه جانبه دو سازمان منطقه آزاد کیش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در رشد، توسعه و گسترش صنعت گردشگری بسیار موثر اعلام کرد.