صادرات کالا از همدان 55درصد افزایش یافت

همدان- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش ۵۵درصدی ارزش دلاری صادرات کالا در ۶ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. محمد شهبازی گفت: امسال از استان همدان ۳۶هزار و ۳۶۶ تن کالا به ارزش ۳میلیارد و ۱۵۱میلیون و ۸۵۲هزار دلار صادر شد، این در حالی است که میزان صادرات کالای سال گذشته این استان در مدت مشابه ۲۱هزار و ۵۲۳تن و به ارزش یک میلیارد و ۹۵۵میلیون و ۱۲۶هزار دلار بود.

وی از کشمش تیزابی، خرمای کبکاب، پودر پنیر، لوله PVC، سالامبور گوسفندی کراست، فرش دستباف و ماشینی، میخ فولادی، مصنوعات چوبی، سنگ گرانیت، گاز دی‌اکسیدکربن و گل رس به عنوان مهم‌‌ترین کالاهای صادر شده نام برد و افزود: این کالاها به کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، اسپانیا، آلمان، رومانی، هلند، فرانسه، سوئد، ایتالیا، بلاروس، اوکراین، ترکیه، چین‌، عراق، آذربایجان، ترکمنستان، کویت، افغانستان و امارات صادر شده است.

شهبازی همچنین در مورد میزان واردات به استان همدان گفت: امسال با کاهش ۸۸درصدی ارزش دلاری، یک‌هزار و ۲۸۲ تن کالا به ارزش ۳میلیارد و ۱۰۸میلیون و ۲۳۲هزار دلار به استان همدان وارد شد.

مدیرکل گمرک استان همدان مهم‌ترین اقلام وارداتی استان را پارکت چوبی، مواد اولیه رنگ‌سازی، مفتول فولادی، ماشین‌آلات بافندگی، ماشین برداشت یونجه، ماشین زنجیربافی، ماشین جوش، تسمه نقاله نایلونی و الکتروموتورتک دانست.