اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی استان مرکزی از آغاز مطالعات طرح آمایش استان مرکزی خبر داد. امامی، ‌در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی که در سالن اجتماعات استانداری مرکزی برگزار شد با اعلام این خبر افزود: مطالعات این طرح و فعال کردن کمیته‌ها برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده باید به سرعت انجام شود.

وی توانمندسازی، رفع محدودیت‌ها، تقویت نقاط قوت و وارد کردن سازمان‌های اجرایی در عرصه مطالعه را از عوامل موثر در دستیابی به اهداف طرح آمایش استان عنوان کرد.

امامی کمیته‌های مسوول مطالعات این طرح را شامل کمیته‌های ارزیابی موقعیت طبیعی و محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و مدیریت آمایش دانست و افزود: تاکنون کمیته ارزیابی موقعیت طبیعی و محیط زیست و کمیته امور اقتصادی دارای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی، کمیته امور اجتماعی ۴۵درصد و کمیته ارزیابی مدیریت آمایش ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی با اشاره به لزوم مشخص شدن توسعه در سبد درآمد خانوار تصریح کرد: مسیر سرمایه‌گذاری و بهسازی ساختار آن نیازمند تجدیدنظر و کنترل مستمر شاخص‌ها است.

نوربهشت، معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تشکیل چند کار گروه برای اجرایی شدن مصوبه کاهش آلودگی هوای اراک افزود: برای اجرای این طرح ۲۰۰میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی و ۹۷میلیارد تومان نیز به عنوان یارانه تسهیلات پیش‌بینی

شده است.