همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس کلنگ ساخت مجموعه عظیم دهکده المپیک غرب کشور با حضور رییس سازمان تربیت بدنی کشور، استاندار و مسوولان محلی در کرمانشاه به زمین زده شد. به گزارش خبرگزاری فارس، رییس سازمان تربیت بدنی در مراسم افتتاحیه این مجموعه گفت: یکی از سیاست‌های اصلی و تعریف شده سازمان تربیت بدنی در حال حاضر توسعه فضاهای ورزشی است و خوشبختانه ساخت دهکده المپیک غرب کشور با همراهی استاندار و مسوولان استان آغاز می‌شود.

داوود علی‌آبادی با اشاره به خط فقر در ورزش گفت: استان‌هایی که زیر یک متر فضای ورزشی برای هر نفر دارند زیر خط فقر ورزشی هستند و استان کرمانشاه حتی با اتمام طرح‌های این دهکده باز هم زیر خط فقر ورزشی خواهد بود که وظیفه مسوولان را در این امر سنگین‌تر می‌سازد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مجموعه دهکده المپیک در کرمانشاه یک توان بالقوه برای کشور و منطقه غرب است که با حمایت استاندار و مسوولان استان انشاء‌ا... براساس زمان بندی انجام شده به بهره‌برداری رسیده و در خدمت کشور و مردم استان کرمانشاه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: با توجه به مرکزیت غرب کشور و توانمندی‌های استان کرمانشاه در همه بخش‌ها، راه‌اندازی دهکده المپیک فرصت خوبی برای بروز استعدادهای جوانان غرب کشور خواهد بود.